Daha önce öğrenilmiş olan kitabın bölümlerine (kapak, kitap adı, yazar-çizer-varsa çevirmen adı vb) vurgu yapılarak çocuklar ile birlikte seçilen kitap okunur. Ardından çocuklardan bugüne kadar etkileşimli kitap okuma teknikleriyle okunmuş olan kitaplar arasından istediklerini seçerek incelemeleri istenir. Sonrasında çocuklar kendi hikayelerini oluşturmaları için masalara geçer. Her çocuğa ihtiyacı kadar sayfa verilir ve hikayelerini resmederler. Ardından oluşturdukları kitaba bir isim koymaları ve kitap kapak tasarımını yapmaları istenir. Daha sonra sandalyeler çember şeklinde düzenlenir ve her çocuk oluşturduğu hikayeyi arkadaşlarına anlatır.Uygulanan çalışmalar ile çocuklarda Türkçe alan becerileri desteklenerek erken okuryazarlık becerileri geliştirilmiştir.